Μπορεί το όνομά του να παραπέμπει σε καμπριολέ με μεταλλική οροφή, αλλά το νέο Passat CC δεν είναι κάμπριο.
Είναι ένα «οικογενειακό κουπέ», ένα αυτοκίνητο που θέλει να προσφέρει σπορτίφ αίσθηση και κυρίως σπορτίφ σχεδίαση, το οποίο χρωστάει το όνομά του στα αρχικά των λέξεων Comfort Coupe.
Η ιδέα, η τοποθέτησή του, αλλά και η σχεδίαση, παραπέμπει φυσικά στα πρότυπα της Mercedes CLS.
Το γερμανικό αυτοκίνητο επιθυμεί λοιπόν να μπει στα χωράφια των «σπορτίφ οικογενειακών» μοντέλων.
Η βασική του έκδοση προσπαθεί να το καταφέρει με τον γνωστό 1.8 TSI των 160 ίππων, με τιμή που ξεκινάει από τα 28.150 ευρώ, με εξοπλισμό που κάθε άλλο παρά «βασικός» είναι, αφού περιλαμβάνει στάνταρ (εκτός του δεδομένου ABS) ESP, έξι αερόσακους, το σύνηθες ηλεκτρικό πακέτο, αισθητήρες βροχής και φώτων, αυτόματο κλιματισμό, ραδιο-CD με MP3, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και σπορ καθίσματα.
Το Passat CC είναι η νέα είσοδος στον αυτοκινητικό καμβά της σύγχρονης σκηνής.
Είναι 3 εκ. μεγαλύτερο σε μήκος από το Passat, 3,6 εκ. πιο φαρδύ και 5 εκ. πιο χαμηλό, ενώ διαθέτει και μεγαλύτερα μετατρόχια από το σεντάν αδελφάκι του, και συγκεκριμένα κατά 1,1 εκ. μπροστά και κατά 1,6 εκ. πίσω.
Κύρια σημεία διαφοροποίησης, εκτός φυσικά της εξωτερικής σχεδίασης, αποτελεί η εστίαση στις 4 πόρτες χωρίς πλαίσιο, στη δυνατότητα προαιρετικά για πανοραμική συρόμενη ηλιοροφή, στο νέο -πιο σπορτίφ- σχεδιασμό του πίνακα οργάνων, αλλά και στη λειτουργία ρύθμισης αναρτήσεων DCC.
Οι επιλογές περιλαμβάνουν τις ρυθμίσεις Normal, Comfort και Sport, και πραγματοποιούνται μέσω ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα.
Σε ότι αφορά το κόστος αγοράς, το Passat CC όπως είπαμε ξεκινάει από 28.150 ευρώ με τον 1.8 TSI και κιβώτιο 6 ταχυτήτων, με ένα και μοναδικό επίπεδο εξοπλισμού, ενώ πιο πάνω βρίσκεται η έκδοση με τον δίλιτρο TSI κινητήρα και τους 200 ίππους, η οποία κοστίζει 34.400 ευρώ ή 36.950 ευρώ με το Tiptronic.
Η γκάμα των βενζινοκινητήρων ολοκληρώνεται με τον πλέον ισχυρό V6 κινητήρα 3,6 λίτρων με 300 ίππους και σύστημα τετρακίνησης 4Motion, με κόστος αγοράς 46.700 ευρώ.
Υπάρχει ωστόσο και ο δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου TDI απόδοσης 140 ίππων με τεχνολογία Common Rail.
Το Passat CC όμως προσφέρει προαιρετικά και μερικά ιδιαίτερα σύγχρονα συστήματα βοηθητικά στην οδήγηση.
Για παράδειγμα το αυτόματο σύστημα ρύθμισης απόστασης ACC, σε συνεργασία με τη λειτουργία Front Assist που διαθέτει ραντάρ.
Το σύστημα αυτό είναι σε θέση να αναγνωρίσει άμεσα πιθανή επιβράδυνση του προπορευόμενου οχήματος και να μειώσει στη συνέχεια αυτόματα την ταχύτητα του Passat CC.
Αν τώρα αυτή η απόσταση μειωθεί αρκετά, το σύστημα φρενάρει το αυτοκίνητο αυτόματα, αν χρειαστεί δε έως και την πλήρη ακινητοποίησή του.
Το σύστημα Lane Assist από την πλευρά του, βοηθάει τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα που κινείται, αφού αν ανιχνεύσει ότι «πατάτε» στην αντίθετη λωρίδα κατεύθυνσης τίθεται σε λειτουργία μια ελαφριά αντίθετη κίνηση στο τιμόνι ώστε να επανέλθει το αυτοκίνητο στην προγενέστερή του πορεία.
Στην πρώτη οδηγική μας εμπειρία, το Passat CC εμφάνισε το γνώριμο φιλικό πρόσωπο της οικογένειας Passat, ενώ οι δυνατοί κινητήρες προσφέρουν την απαραίτητη σπορτίφ αίσθηση.
Σαν μέλος αυτής της οικογένειας άλλωστε, ήταν αναμενόμενο να αφήσει θετικές εντυπώσεις.
Το αυτοκίνητο βέβαια θα κριθεί από το αν μπορεί να εκφράσει το σπορτίφ ένστικτο του υποψήφιου αγοραστή, αλλά είναι σημαντικό ότι στη VW υπολογίζουν το νέο τους μοντέλο να φέρει νέους πελάτες στην εταιρεία.
Άλλωστε είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται περισσότερο στο συναίσθημα. Ας του δώσουμε το χώρο και το χρόνο, λοιπόν, που αυτή η εξερεύνηση απαιτεί.
Διότι είναι μια αξιοπρόσεκτη πρόταση σε μια κατηγορία που δεν έχει και ιδιαίτερα πολυάριθμη εκπροσώπηση σε τιμές κάτω των 30.000 ευρώ.