Η μέτρηση θορύβου σε κάθε αυτοκίνητο γίνεται, βέβαια, με τη βοήθεια ειδικού οργάνου σε ήσυχο περιβάλλον και εφ' όσον όλα τα συστήματα (κλιματισμός, ηχοσύστημα κ.λ.π.) είναι απενεργοποιημένα. Το όργανο τοποθετείται ανάμεσα στα κεφάλια των εμπρός επιβατών, ενώ ανάλογα με τη μέτρηση αναγράφεται και η αντίστοιχη ένδειξη του οργάνου.
Στην προκειμένη περίπτωση η μέτρηση θορύβου περιλαμβάνει μέτρηση στο ρελαντί και μέτρηση με 5η στα 100 χλμ./ώρα. Στα μοντέλα που διαθέτουν 6τάχυτο κιβώτιο, η μέτρηση με 5η ταχύτητα δε γίνεται, αλλά γίνεται με 6η.
Στους πίνακες που ακολουθούν σας παρουσιάζουμε τα 10 πιο ήσυχα μοντέλα ανά κατηγόρια αλλά και αυτά με τα υψηλότερα επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό τους (με έντονα γράμματα.
Μίνι
Montέλο Ρελαντί 5η στα 100 χλμ./ώρα
- Hyundai Atos Prime 48,6 67,7
- Kia Picanto 1,1 45,1 69,5
- Smart fortwo 84 PS 52,5 70,3
- Chevrolet Matiz 1,0 46,7 70,3
- Citroen C1 1,0 3d 51,5 70,4
- Toyota Aygo 1,0 5d 4 48,4 70,4
- Daihatsu Cuore 1,0 5d 49,7 70,8
- Peugeot 107 1,0 3d 48,5 71,1
- Fiat Panda 1,2 4x4 48,4 71,4
- Fiat 600 48,9 71,4 Fiat Panda 1,2 48,8 72,5
Μικρά (1,2-1,4 λίτρα)
Μοντέλο Ρελαντί 5η στα 100 χλμ./ώρα
- Fiat Grande Punto 1,4 8V 45,3 67,4
- Renault Clio III 1,4 45,6 67,6
- Opel Corsa 1,4 5d 48,5 68,0
- Kia Rio 1,4 5d 45,7 68,1
- Seat Ibiza 1,4 16V (100 PS) 48,3 68,1
- Toyota Yaris 1,3 46,3 68,2
- Suzuki Swift 1,3 48,0 68,3
- Honda Jazz 1,4 44,3 68,4
- VW Polo 1,4 16V 75 PS 49,1 68,5
- Skoda Fabia 1,4 75PS 47,5 68,5 Peugeot 206 1,4 8V 49,2 72,7
Μικρομεσαία 3/5θυρα (1,4-1,6 λίτρα)
Μοντέλο Ρελαντί 5η στα 100 χλμ./ώρα
- VW Beetle 1,6 48,5 68,0
- Ford Focus 1,6 Ti-VCT 5d 48,4 68,1
- Volvo C30 1,6 48,0 68,1
- Citroen C4 1,6 5d 45,2 68,1
- Peugeot 307 1,6 16V 45,3 68,1
- Fiat Stilo 100 5d 50,7 68,2
- Renault Megane II 1,6 45,5 68,4
- Mercedes A170 46,4 68,5
- Toyota Auris 1,6 5d 45,2 68,9
- Seat Leon 1,6 48,0 68,9 VW Golf 1,6 FSI 47,0 71,1
Μεσαία (1,8 λίτρα)
Μοντέλο Ρελαντί 5η στα 100 χλμ./ώρα
- Toyota Avensis 1,8 45,3 66,4
- Citroen C5 1,8 48,0 67,4
- Alfa Romeo 159 1,8 48,2 67,5
- Saab 9-3 1,8 49,3 67,9
- Volvo S40 1,8 47,6 68,2
- Opel Vectra 1,8 GTS 45,5 68,2
- Peugeot 407 1,8 46,4 68,3
- Mazda 6 1,8 48,4 68,5
- Nissan Primera 1,8 45,2 68,7
Εκτός δρόμου (1,8-2,7 λίτρα)
Μοντέλα Ρελαντί 5η στα 100 χλμ./ώρα
- Toyota RAV4 2,0 5d 45,6 67,2
- Mitsub. Outlander 2,0 47,2 67,8
- SsangYong Actyon 2,3 52,0 67,9
- Chevrolet Captiva 2,4 47,4 68,0
- Mitsub. Outlander 2,0T 48,6 68,0
- BMW X3 2,0 M Sports 46,7 68,4
- Hyundai Santa Fe 2,7 44,9 68,4
- Nissan Qashqai 2,0 4x4 44,7 68,6
- Subaru Forester 2,0 X 48,6 68,6
- Ford Maverick 2,3 46,4 68,7 Jiangling Landwind 2,4 4x4 53,6 75,4
Μονάδα μέτρησης της στάθμης θορύβου είναι το Decibel (dB). Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το τελευταίο όριο της ανθρώπινης αντοχής είναι 140 dB, ενώ οι συνεχείς θόρυβοι των 120 dB προκαλούν μόνιμη ζημιά στην ανθρώπινη υγεία.
Για να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε καλύτερα τα μεγέθη θορύβου και τις διαφορές μεταξύ τους, σας παραθέτουμε μερικές μετρήσεις από καθημερινές δραστηριότητες.
Ενταση Θορύβων
- Ψίθυρος 20 dB
- Ομιλία 30 dB
- Κατοικίες χωρίς πολύ κυκλοφορία 40 dB
- Ήσυχος δρόμος 50 dB
- Επιβατικό αυτοκίνητο 60 dB
- Κλάμα παιδιού 80 dB
- Θορυβώδης δρόμος 80 dB
- Σταθμός λεωφορείων 90 dB
- Βαρύ φορτηγό 93 dB
- Δισκοπρίονο 105 dB
- Μοτοσικλέτα χωρίς σιγαστήρα 120 dB
- Απογείωση αεροπλάνου 110-120 dB