Προσαρμόζοντας τη «ναυαρχίδα» της ακόμα περισσότερο στις απαιτήσεις της κατηγορίας γοήτρου, έτσι ώστε να προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη άνεση στο δρόμο, η Subaru δεν ξέχασε τις καταβολές της, που έρχονται στο προσκήνιο με τη «σπορ» λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και τη μόνιμη τετρακίνηση
Η Subaru έχει αποδείξει πως δεν έχει πρόβλημα να ανανεώνει ανά πάσα στιγμή και όσο χρειάζεται τα μοντέλα της, αν διαπιστώσει πως το κοινό δεν συγκινείται από ορισμένα στοιχεία τους.
Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές, που συνήθως πραγματοποιούν προγραμματισμένες ανανεώσεις των μοντέλων τους στο μέσο περίπου της διάρκειας ζωής τους, οι Ιάπωνες προχωρούν σε ανανεώσεις όταν κρίνουν πως χρειάζεται, ενώ συχνά επωφελούνται απ' αυτές για να βελτιώσουν και τα μηχανικά μέρη των αυτοκινήτων.
Έτσι ακριβώς συνέβη και με το Tribeca, που οι άνθρωποι της Subaru ανανέωσαν πριν κλείσει 3 χρόνια στη διεθνή αγορά, επιχειρώντας να του δώσουν μια λιγότερο επιθετική και ταυτόχρονα πιο «τζιποειδή» εικόνα, που θα το φέρει πιο κοντά στα μεγάλα τετρακίνητα «γοήτρου».
Η μεγαλύτερη σχεδιαστική αλλαγή έχει γίνει στο εμπρός μέρος, με νέα μάσκα, προφυλακτήρα, φανάρια και καπό, ενώ πίσω υπάρχει νέα 5η πόρτα και αεροτομή, αλλά και νέος προφυλακτήρας. Επίσης στην οροφή προστέθηκαν μπάρες, ενώ μεγαλύτεροι είναι και οι εξωτερικοί καθρέφτες. Βελτιώσεις έχουν γίνει επίσης στο εσωτερικό, για ενίσχυση της ποιοτικής εικόνας του αυτοκινήτου, αλλά και για να διευκολύνεται η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων.
Από εκεί και πέρα, βασικό στοιχείο του Tribeca εξακολουθούν να είναι οι τεράστιοι χώροι, τα στοιχεία πολυμορφικού που χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του και η δυνατότητα να παραγγείλει κανείς το αυτοκίνητο και σε 7θέσια έκδοση.
Στην 5θέσια διαμόρφωση οι πίσω επιβάτες μπορούν να κάνουν ...πάρτι, ενώ για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στη διαρρύθμιση των χώρων, στο 7θέσιο Tribeca τα πίσω καθίσματα είναι ρυθμιζόμενα και εμπρός-πίσω και κατά την κλίση της πλάτης, διαιρούμενα και αναδιπλούμενα καθ' όλους τους πιθανούς συνδυασμούς (αναδιπλώνεται ανεξάρτητα και η μεσαία θέση, με την πλάτης της να δημιουργεί ένα «τραπεζάκι» για τους άλλους δύο επιβάτες, αλλά και ένα άνοιγμα προς τον (επίσης πολύ μεγάλο) χώρο αποσκευών για την πιθανή μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους. Αντίστοιχα, διαιρούμενο (50/50%) και αναδιπλούμενο είναι και το κάθισμα της τρίτης σειράς στην 7θέσια έκδοση, η πρόσβαση στο οποίο διευκολύνεται στο ανανεωμένο μοντέλο με την προσθήκη επιπλέον χειρολαβών.
Κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών υπάρχουν επίσης και κάποιοι πρόσθετοι χώροι αποθήκευσης με χωρίσματα για μικρά αντικείμενα, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο.
Από πλευράς χώρων και ευελιξίας στην διαμόρφωση και εκμετάλλευσή τους το Tribeca παίρνει, λοιπόν, άριστα, όπως και πριν την ανανέωση, ενώ πολύ καλό βαθμό παίρνει και στη συνολική εργονομία και πρακτικότητα του εσωτερικού. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, το κάθισμα προσφέρει αρκετές (ηλεκτρικές) ρυθμίσεις ώστε να βρίσκεις με ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει και το τιμόνι ρυθμίζεται καθ' ύψος.
Οι άφθονοι χώροι για μικροπράγματα, εμπρός και πίσω, ενισχύουν ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα του εσωτερικού, που αποπνέει και μια εικόνα ποιότητας και σύγχρονης σχεδίασης. Και πάλι, όμως, οι Ιάπωνες επιμένουν στα σκληρά πλαστικά (άψογα συναρμολογημένα βέβαια) στο ταμπλό, κάτι που περιορίζει τη συνολική εικόνα πολυτέλειας που θα μπορούσε να έχει το εσωτερικό του Tribeca με το δερμάτινο σαλόνι και που θα το έφερνε πιο κοντά στους ανταγωνιστές του σε επίπεδο εντυπώσεων.
Επί της ουσίας, βέβαια, η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου και η απουσία τριγμών είναι χαρακτηριστικής της «γεροδεμένης» κατασκευής του συνόλου. Όπως και να το κάνουμε, όμως, σε μια κατηγορία γοήτρου παίζουν ρόλο και οι εντυπώσεις.
Πρόβλημα με τις εντυπώσεις δεν υπάρχει στον εξοπλισμό, που είναι πλουσιότατος και ανταποκρίνεται στην τιμή των 58.900 από την οποία ξεκινάει το αυτοκίνητο (στην 5θέσια έκδοση, 62.900 για την 7θέσια).
Eκτός του ABS, λοιπόν, στάνταρ είναι το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας, ο αυτόματος κλιματισμός, τα ηλεκτρικά παράθυρα, το κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, 8 αερόσακοι, το δερμάτινο σαλόνι με τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, τα φώτα με ξένον, λειτουργία αυτόματης ρύθμισης ύψους και σύστημα πλύσης, το cruise control, το σύστημα πλοήγησης (που δεν περιλαμβάνει όμως και ελληνική χαρτογράφηση), η κάμερα οπισθοπορείας για τη διευκόλυνση του παρκαρίσματος, το ανεξάρτητο σύστημα κλιματισμού των πίσω θέσεων στην 7θέσια έκδοση, οι ζάντες αλουμινίου, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, η ηλεκτρική ηλιοροφή, οι προβολείς ομίχλης, το ηχοσύστημα με το 6δισκο CD changer, MP3 και 9 ηχεία κλπ.
Μία από τις πιο ουσιαστικές επεμβάσεις που έγιναν στο Tribeca, πέρα από την αισθητική ανανέωση, αφορά τη βελτίωση του κινητήρα, η χωρητικότητα και η απόδοση του οποίου αυξήθηκαν, χωρίς όμως αύξηση της κατανάλωσης. Έτσι, το αυτοκίνητο έχει τώρα κινητήρα μπόξερ 3,6 λίτρων με διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, ισχύ που φτάνει τους 258 ίππους και ροπή 35,7 Kgm.
Το σημαντικό είναι, πως παρά την αύξηση του κυβισμού οι εξωτερικές διαστάσεις του κινητήρα παρέμειναν οι ίδιες, ενώ το βάρος του συνόλου κινητήρα-κιβωτίου (αυτόματο 5 σχέσεων, επίσης βελτιωμένο) μειώθηκε κατά 4,4 κιλά.
Στην πράξη ο 6κύλινδρος μπόξερ, που ήταν ήδη πολύ καλός στη μικρότερη έκδοσή του, ανταποκρίνεται ακόμα καλύτερα στις ανάγκες του μεγάλου αυτοκινήτου, είναι εύστροφος, δυνατός και ελαστικός, προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις, την πολύ ομαλή λειτουργία που συνεπάγονται οι 6 κύλινδροι και αρκετά χαμηλά επίπεδα θορύβου, όπως περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο γοήτρου.
Η βελτίωση της λειτουργίας του κιβωτίου είναι αισθητή και η διαφορά ανάμεσα στη «νορμάλ» και τη «σπορ» λειτουργία του είναι ουσιαστική, όσο αφήνουν να εννοηθεί οι δύο χαρακτηρισμοί. Στην πρώτη περίπτωση το αυτοκίνητο έχει βέβαια επαρκέστατες επιδόσεις, αλλά όλα γίνονται με αρκετά χαλαρούς ρυθμούς, τα κατεβάσματα ταχυτήτων στο πάτημα του γκαζιού δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορα.
Με την επιλογή «σπορ» το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται, το κιβώτιο γίνεται πιο γρήγορο και πιο «άμεσο», η απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού είναι ταχύτατη και γενικά έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα διαφορετικό, πιο γρήγορο και πιο σπορ αυτοκίνητο.
Από την άλλη πλευρά, ο μεγάλος κινητήρας και ο συνδυασμός του με αυτόματο κιβώτιο, το μεγάλος βάρος του αυτοκινήτου και η μέτρια αεροδυναμική όλων των «τζιποειδών» συνεπάγονται και αρκετά υψηλή κατανάλωση.
Η μόνιμη τετρακίνηση είναι ένα σημαντικό ατού για το Tribeca, σε συνδυασμό και με το χαμηλό κέντρο βάρους που συνεπάγεται ο «μπόξερ» κινητήρας του. Σαφώς δεν μπορεί να περιμένει κανείς από ένα ψηλό τζιποειδές να πηγαίνει στο δρόμο σαν ένα καλό σεντάν τύπου Legacy και να μην παίρνει μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές.
Στο ανανεωμένο Tribeca, μάλιστα, αυτές οι κλίσεις είναι ελαφρά αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, στην προσπάθεια για βελτίωση της άνεσης. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το αυτοκίνητο δεν σε προβληματίζει στο δρόμο και δεν σου δημιουργεί ανασφάλεια. Είναι μεν «μαλακό» και πολιτισμένο, όπως αναπόφευκτα περιμένει κανείς από ένα μεγάλο "crossover" που λειτουργεί ως υποκατάστατο μιας λιμουζίνας γοήτρου.
Είναι, όμως, πολύ ισορροπημένο και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση κι έχει τιμόνι με πολύ ικανοποιητική αίσθηση, που ταιριάζει απόλυτα στον κυρίως ασφάλτινο χαρακτήρα του.
Στις στροφές, όταν οι ρυθμοί αυξάνουν, το Tribeca δεν αιφνιδιάζει, ελέγχεται εύκολα, υποστρέφει όταν φτάνει στα όρια της πρόσφυσής του, γέρνει περισσότερο από ένα σεντάν αλλά όχι υπερβολικά, ενώ μπορείς εύκολα να ρυθμίσεις την τροχιά του με το τιμόνι και το γκάζι.
Το καλό ESP κάνει σπάνια αισθητή την παρουσία του, όταν το παρακάνεις με ρυθμούς για τους οποίους ούτως ή άλλως δεν προορίζονται αυτά τα αυτοκίνητα ή όταν βρεθείς σε πολύ ολισθηρό δρόμο και αιφνιδιαστείς. Και μπορείς τελικά να οδηγήσεις το αυτοκίνητο πολύ πιο γρήγορα απ' ότι περιμένεις κι απ' ότι σε αφήνει να υποθέσεις ο όγκος και το βάρος του.
Τα φρένα του είναι δυνατά και πολύ αποτελεσματικά, όσο και ανθεκτικά αλλά θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση, καθώς έχουν μια αρχική διαδρομή του πεντάλ ωφέλιμη μεν, αλλά χωρίς «αντίσταση» στο πόδι, κάτι που δυσκολεύει το «ζύγισμα» της δύναμης που ασκείς.
Αυτό που επίσης χαρακτηρίζει το Tribeca είναι ένας πολύ πολιτισμένος χαρακτήρας και μια καλή ποιότητα κύλισης. Η άνεση έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο και, αν κι ένα «τζιποειδές» δεν μπορεί να φτάσει στα επίπεδα ενός καλού σεντάν, το Tribeca τα πλησιάζει αρκετά, δεν κουράζει και μόνο πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες σού υπενθυμίζει ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο που προσπαθεί να συμβιβάσει την καλή συμπεριφορά και την άνεση στο δρόμο με κάποιες δυνατότητες εκτός δρόμου.
Οι τελευταίες δεν είναι βέβαια σπουδαίες, με δεδομένη και την έλλειψη «κοντών» σχέσεων, δεν νομίζουμε όμως ότι θέλουν κάτι τέτοια κι αυτοί που θα το αγοράσουν. Άλλωστε η συνεχής τετρακίνηση με μηχανικό κεντρικό σύστημα και αυτόματο κιβώτιο του δίνουν κάποιο πλεονέκτημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα με αυτόματη εμπλοκή της τετρακίνησης.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το Tribeca δεν προορίζεται για πολύ δύσκολες καταστάσεις (η Subaru έχει άλλες λύσεις γι' αυτό), αλλά για κίνηση στην άσφαλτο με ασφαλή και άνετο τρόπο και για κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες στις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακού ή των διακοπών.
Η ανανέωση του Tribeca είναι γεγονός ότι δεν ήταν μόνο αισθητική, άρα και άνευ μεγάλης ουσίας σε επίπεδο λειτουργικότητας. Με τις επεμβάσεις στα μηχανικά μέρη, τις βελτιώσεις κινητήρα και κιβωτίου και τις πιο άνετες αναρτήσεις, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται ακόμα καλύτερα στο ρόλο του ως μοντέλου «γοήτρου», προσφέροντας ασφάλεια, άνεση, ποιότητα και επιδόσεις στα επίπεδα που δικαιολογούν απόλυτα αυτό τον χαρακτηρισμό.
Εξακολουθεί έτσι να είναι απολύτως ανταγωνιστικό στην κατηγορία του.
Υπέρ
- Μόνιμη τετρακίνηση
- Χώροι
- Δυνατότητα και 7θέσιας διαμόρφωσης
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Κινητήρας
- «Σπορ» λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κατασκευής
- Οδική συμπεριφορά
Κατά
- Κατανάλωση
- Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
- Άνεση που υστερεί σε σχέση με αυτή των καλών σεντάν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου